menuMenyVerket Yoga

Gravideyoga

keyboard_arrow_left Tilbake  til kursoversikten

De fleste gravide har glede og nytte av å gjøre yoga. Svangerskapet er en god anledning til å ta vare på deg selv, stresse ned og leve sunt. Yoga gir muligheten til å ha større fokus på deg selv og barnet du bærer på og øker velværet i denne tiden. Yoga virker forebyggende på vanlige plager under svangerskapet og forbereder deg til fødselen.

Fysiske øvelser: På kurset lærer du fysiske øvelser som styrker rygg og bekken, smidiggjør bekkenbunnen og stimulerer blodsirkulasjonen. Yoga er en lett treningsform som er ideell for gravide og anbefales av jordmødre.

Pusteøvelser: Flere av pusteøvelsene fra yogatradisjonen viser seg å være godt egnet for gravide. Pusteøvelsene påvirker hjertet og fordøyelsen positivt og gir bedre blodtilstrømning til de indre organene. En dypere og friere pust gir deg mer overskudd og energi. Du vil oppleve en større indre ro både i kropp og sinn. Pusteøvelsene vil hjelpe deg gjennom fødselens forskjellige faser.

Avspenning: Både de fysiske øvelsene, pusteøvelsene og de mentale avspenningsteknikkene gir fysisk og psykisk avspenning. Når du slapper av, får barnet det også mye bedre. Unødvendige muskelspenninger i livmoren slipper, slik at barnet får mer plass. Blodgjennomstrømningen i morkaken øker, slik at barnet får mer næring. Nivået av stresshormoner, som overføres til barnet via morkaken, reduseres. Du vil oppleve avspenning i muskulaturen, i sansene og i nervesystemet og etter hvert i dypere lag av sinnet. Under fødselen vil du få glede av evnen til å slappe fullstendig av i løpet av kort tid. Det henter frem nye krefter, og du får en større mestringsfølelse i situasjonen.

Yoga medvirker til en dypere kontakt med kroppen din og gleden av det å bære et barn frem.
    

event_note
17.08.20 - 12.10.20

today
Mandag
access_time
1800 - 1920

timelapse
8 x 1 t 20 min
Pris :
kr. 2030,-

Lærer:    Radka
Telefon: 90648224